tisdag 29 oktober 2013

Halloween with Gelli plate prints

Jag har lekt lite med min Gelli plate och gjort ett Halloweeninspirerat tag album. Efter några olika lager tryck på plattan hade jag många tags att leka med. Bland annat använde jag en ustansad pumpa (från en Tim Holtz die) som mask.

I wipped out my Gelli plate and eventually created this Halloween-inspired tag album. After a few layers of prints using a pumpkin die from Tim Holtz as a mask, I had quite a few tags to play around with.


Jag använde tre tags till albumet och satte ihop dem med washitape. Spray, stämplar och dekorationer pryder både fram och baksida. Bokstäverna har jag haft i hundra år men aldrig hittat någon bra användning för. Men här funkade de perfekt!

I used three tags for the album and put them together using washitape and then added some spray, stamps and a few decorations to both front and back of the album. The letters have been around in my scrap room forever but I never found a good use for them until now.


Baksidan. Huvva för spindlar, men jag hade ett gammalt foamstamp set från Heidi Swapp (om jag inte missminner mig) som passade så bra. Fast jag ryser lite när jag tittar på just den här sidan.

This is the backside. I really don't like spiders at all and this one really gives me the chills. But an old foam stamp set (from Heidi Swapp I believe) contained a spider stamp and it just fitted perfectly here. 


Här och där skvätte jag på lite bling i form av orange paljetter som jag köpte för många år sedan. Nu hade de mognat tillräckligt länge i lådan så det var dags att plocka fram dem.

A few sprinkles of bling is always right, even on a not-so-sweet project. Here I used some sequines that I had in my drawer for ages, waiting for the perfect project.


Insidan.

And the inside.


Tagen är från IKEA (!). Ett fynd!

The tag is from IKEA (!). What a bargain!


Ser ni pumpans ansikte? En av stämplarna passade perfekt i mönstret som skapades med hjälp av en utstansad pumpa.

Can you see the pumpkin's face? One of the stamps was the eyes and mouth of a carved pumpkin, and it fitted perfectly on the pattern from the original gelatin print.


I leken skapades även dessa tryck, som jag inte har bestämt riktigt vad det ska bli av än.

I also created these prints but haven't decided just what to do with them yet.


Om ni firar Halloween så hoppas jag att ni får en riktigt läskig kväll! Eeeek!

I wish you a really spooky Halloween!

Moahahahaaa,
Ulrika

Inga kommentarer: